CHAT BOX DAN RADIO

di bahagian bawah blog

18 Disember, 2011

Info Stadium Baru

Berikut adalah sedikit maklumat berkaitan dengan stadium yang ada dan bakal dibangunkan di Kelantan




 1. Stadium Sultan Mohammed Ke-IV -

Sekarang Stadium Sultan Mohammed Ke-IV merupakan salah sebuah stadium yang terdapat di negeri Kelantan. Stadium ini mampu menampung sehingga 30,000 orang penonton. Ia terletak di Jalan
Doktor, Kota Bharu.

 2. Stadium Red Warriors - Baru (Nama stadium belum disahkan)
Stadium Red Warriors itulah nama yang dipilih oleh kerajaan negeri Kelantan untuk stadium baru yang dianggar berharga RM120 juta dan boleh memuatkan l40,000 penonton, fasiliti terkini, kemudahan kompleks sukan lain dan ruang solat yang lebih besar. Tapak yang dicadangkan di Bukit Merbau Pasir Putih Kelantan.

 3. Stadium Sultan Muhammad ke 5 - Baru (Nama gelaran dicadangkan THE FORTRESS)

Gambar sekadar lakaran sahaja (Bukan gambaran sebenar rekaan yang dirancang)
 Stadium yang dicadangkan ini kegunaan padangnya khas untuk sukan bolasepak sahaja dan akan diuruskan sepenuhnya oleh KAFA. Masih dalam proses merekabentuk plan mengikut kesesuaian KAFA oleh sebuah syarikat yang akan berkerjasama dalam membangunkan stadium ini. Dimaklumkan stadium ini akan mendapat bantuan kerajaan pusat dan dibantu syarikat swasta. Pengumuman dan majlis pecah tanah dijangka akan berlangsung pada awal tahun 2012. Kapasiti penonton 40,000 orang.

Status Facebook Tan Sri Annuar Musa: > Mari kita berangan.....STADIUM KITA NAMANYA "STADIUM SULTAN MUHAMAD V"-home of the REDWARRIORS .....NICKNAME STADIUM KITA "THE FORTRESS".....konsep rekabentuk modern contemporary...high-tech materials..berbumbung sepenuhnya...tempat duduk 40,000..dilengkapi WARRIORS MALL,HALL OF FAME,4 surau,CAFES,PLAYERS SUITES,CORPORATE BOX,BANQUET HALL,SEMINAR ROOMS,WARRIORS SPA,SPORTS THERAPY CENTRE..etc etc

Status Facebook Tan Sri Annuar Musa. > Pukul 4 ptg ni bersambung lagi presentasi reka bentuk THE FORTRESS..SILA KEMUKA PENDAPAT ANDA...APA YG ANDA MAHU LIHAT ADA PADA STADIUM BARU TRW...munkin pandangan anda boleh membantu rekabentuk yg lebih functional lagi...TRW...team kita..stadium kita...!!

0 comments:

Catat Ulasan

Share

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More