CHAT BOX DAN RADIO

di bahagian bawah blog

07 September, 2011

Kelantan garang

Oleh Alias Abd Rani

lias@hmetro.com.my

JURULATIH Kelantan, Datuk M Karathu terpaksa menunggu lebih sejam untuk kembali mengukir senyuman selepas usaha anak buahnya memburu jaringan membuahkan hasil apabila mencatat kemenangan bergaya 2-0 ke atas Sarawak pada perlawanan pembukaan saingan Piala Malaysia peringkat Kumpulan C, di Stadium Negeri, malam tadi.

Sambil mengakui anak buahnya mendapat rentak sebenar permainan berikutan cuti panjang selain kesuntukan masa, Karathu menyifatkan kemenangan itu cukup penting bagi memastikan The Reds Warriors tidak berada dalam zon bahaya menjelang pertemuan menentang Johor FC, di laman sendiri Sabtu ini.


“Kemenangan ini cukup penting walaupun pemain belum dapat menyesuaikan diri selepas melalui tempoh rehat panjang. Saya memuji corak permainan sehingga berjaya meraih kemenangan di tempat lawan.

“Separuh masa pertama, kami gagal menembusi benteng pertahanan lawan sekali gus sukar menjaringkan gol. Mereka (Sarawak) berkampung di kubu pertahanan sedangkan kami hanya seorang pemain yang berada di kawasan terbabit.


“Saya mengakui pertukaran beberapa pemain pada babak kedua memberikan kelebihan kepada pasukan mengatur corak permainan sehingga menjaringkan gol,” katanya sambil mengakui corak permainan skuad Bujang Senang berada pada tahap membanggakan.


Pada perlawanan itu, Kelantan berjaya membolosi gawang lawan selepas ayam tambatan, Norshahrul Idlan Mohd Talahan berjaya merampas bola daripada pertahanan Sarawak, Chung Keng Hong ketika perlawanan memasuki minit ke-65.

Jaringan itu menghidupkan semangat skuad terkenal dengan slogan ‘Gomo Klate Gomo’ sekali gus menyumbat gol kedua pada m-80 menerusi S Chanturu yang mendapat umpanan Norshahrul menewaskan penjaga gol, Aidil Mohamad.


Sementara itu, Norshahrul berkata, meskipun mencatat kemenangan, dia mengakui pasukannya beraksi jauh pada tahap sebenar ketika saingan Liga Super.

“Saya sudah menjangkakan Sarawak akan beraksi mati-matian bagi memburu kemenangan di gelanggang sendiri. Tahap kami pada malam ini (malam tadi) tidak seperti ketika beraksi dalam Liga Super,” katanya.

1 comments:

terbaik dari the red warriors...trima kasih kepada kelab trw sarawak..

Catat Ulasan

Share

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More